Met een vast dak boven het hoofd is de blik nu op de toekomst gericht voor dierenvoedselbank Etten-Leur

29-07-2018

ETTEN-LEUR - Voor de Willebrordse Priscilla De Veth en haar Stichting Pets Food Care was zaterdag een dag waar ze zich al twee jaar lang op verheugd had: de opening van de nieuwe locatie van dierenvoedselbank aan de Edward Poppelaan in Etten-Leur.

,,We hebben er lang en hard voor moeten knokken, maar dan is het nu eindelijk gelukt'', lacht een opgeluchte De Veth. ,,Nu kunnen we eindelijk weer doorpakken en doorgroeien.''

De kapel en aansluitende kantineruimte van het oude internaat wordt nu de nieuwe thuisbasis van Stichting Pets Food Care en haar vrijwilligersteam. Een locatie met alle opslagruimte die Priscilla en haar moeder nodig hadden. ,,Dit is nu precies wat we zochten, genoeg plek voor alle spullen en ook een ideale ruimte om er onze uitgiftes te doen. Daarnaast is er nu ook eindelijk weer plek bij ons thuis'', lacht de Veth. ,,Maar we hebben nu ook genoeg ruimte om meer te zijn dan alleen een dierenvoedselbank.''

De laatste tijd helpt de stichting ook met crisishulp voor dieren en ondersteunen ze de dierenambulance. ,,En dit willen we ook blijven doen'', vertelt de Veth. ,,We hebben het idee om meerdere stichtingen en organisaties bij deze locatie te betrekken. Dat we zo meer samen kunnen gaan werken om mens en dier in nood te helpen.''

Bij de opening waren er geen ellenlange speeches of lintjes die doorgeknipt werden door beroemdheden. ,,Nee, de opening staat in het teken van dankbaarheid en persoonlijk contact aan diegene die hebben geholpen, gesteund of hebben gedoneerd, aldus De Veth. Zonder de hulp van al deze mensen waren we nooit zover gekomen.''