Wie wij helpen

Dierenvoedselbank West-Brabant werkt vanuit de gemeente Etten-Leur en Rucphen maar helpen mensen vanuit de gehele regio

Wij helpen mensen die ingeschreven zijn bij de voedselbanken in onze regio, schuldsanering hebben of onder bewindvoering staan.

Onze hulp bestaat uit voedselpakketten voor huisdieren. Wij passen de pakketten aan op de behoeftes van de huisdieren, dus een grote hond krijgt een ander pakket dan een kat. Het allerbelangrijkste is voeding voor de dieren maar wij willen de mensen zo compleet mogelijk helpen dus halen wij alle mogelijke donaties op zodat we die weer kunnen uitdelen aan de mensen bij de dierenvoedselbank.

Bent u ingeschreven bij een voedselbank in onze Regio? Meld uzelf dan aan via mail, graag ontvangen wij uw naam, adres en hoeveelheid huisdieren. U krijgt dan via mail een datum van onze eerst volgende uitgifte om uzelf te komen inschrijven. Bij inschrijving heeft u nodig: Legitimatiebewijs en bewijs van minima/voedselbank/schuldsaning/bewindvoering. Wij controleren deze gegevens maar hoeven hiervan geen kopie! Neemt u ook een tas mee voor uw huisdieren-voedselpakket?

Crisishulpverlening

Wij zijn er voor de dieren in West-Brabant die hulp nodig hebben. Dus ook wanneer de hulp per direct is!
Dat betekend dat organisaties onze hulp kunnen inschakelen indien zij zich zorgen maken om de gezondheid/welzijn van dieren van mensen waarmee zij werken. Maar ook wanneer particulieren een noodsituatie aantreffen waarvoor geen andere organisatie kan komen helpen.